torsdag 12. desember 2013

Jeg vil også ha juling

Med under to uker igjen til julaften så var det i dag på tide og pynte til jul.
Så med vaske kluten i den ene hånde, nisser i den andre og "Hellige natt" ulende i bakgrunnen tok jeg stuen fatt. Mannen i huset jobber kveld så han var også med. Men fru kontroll freak lar han ikke få mye spillerom stakkars. Han setter en nisse her og der, også tar det 2 minutter før jeg flytter på de. Det er faktisk noe som heter feng shui.. Det skal føles riktig og være noe symmetri vet du.. Man kan da ikke bare sette frem ting :p
Hvis det er en mann som leser dette: Er du glad du ikke bor med meg?
Mannen her begynner med å le av meg der jeg fotfølger nissene han setter ut og ender som regel med en smule frustrasjon " herregud da, er det så farlig? Gjør det selv da.."






Nå er huset passe pyntet til jul og da kommer julestemningen enda mer krypende :) Da ungene kom inn døren var det denne reaksjonen " Woooow! Så mange fine nisser! Kan jeg også få noen?" Linnea fikk ett utvalg pynt hun kunne velge i for å ta med seg på rommet sitt.
Hun trippet glad og fornøyd opp trappen imens hun sa " Åh så bra. Jeg vil også ha juling på rommet!" Åj haha det var kanskje ett litt feil ord å bruke. Jeg fulgte henne opp og prøve å forklare at det heter Juleting eller å pynte til jul, hvertfall ikke juling. Så får vi satse på at jeg slepper og forklare evt barnehage personalet eller andre om "Juling" på rommet.
Lost in translation ?

Den musikk glade Linnea har som vanlig på torsdags ettermiddag blitt med Gudmor i musikkbarnehagen 1 times tid :) Lian og jeg sitter fremdeles med maten og venter på barnetv...Pokker jeg glemte å kjøpe Luciadrakter idag, men vi finner vel en skjorte. Det funker det å! Kjøpepress be gone!

Have a nice one!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...