tirsdag 10. desember 2013

Juletrepynt DIY

Det er så mange kreative sjeler der ute. Og lettpåvirkelig som jeg er kan jeg ikke noe for å bli litt smittet. Særlig når det er noe som ikke påvirker min bitte bitte lille tålmodighet. Det skal nemlig helst ikke ta for lang tid og ikke være for vanskelig.
I går kveld satt jeg alene i sofaen etter lillemann var lagt og lurte på hva eg skulle finne på. Mannen i huset tok nemlig med seg vesla en tur på hytta i går så her i stuen var det plutselig veldig stille. Da var det på tide å komme seg i julestemning ved å lage noe juletrepynt som en supermom fra God Morgen Norge inspirerte til.

Snøkrystaller av perler

Hvem har vel sagt perling kun er for barn Dette var faktisk veldig beroligende ( når jeg fikk det til da). Etter noen perler på gulvet, i sofaen ect, og etter jeg fant ut av mønsteret, så gikk dette veldig radig. Også er det jo veldig morsomt å lage noe selv, særlig når det blir så vakkert :)





Fest på tråd og heng på juletre eller andre steder :)

Tips: Jeg brukte først små mellomleggspapir mellom perlene og strykejernet. Det viste seg å ikke være så lurt da strykejernet smeltet plastpiggene utenfor papiret. Plast smeltet til strykejern = møkka jobb. Så da rev jeg av et stort stykke bakepapir istedenfor.
Ett annet tips er å stryke snøfnuggene på begge sider, da tåler de mer.

Ble det ikke fint? Sett igang du å :)

Den siste uken har virkelig gått i ett og julen nærmer seg med stormskritt. Nå er det på tide å kicke julestemningen virkelig i gang. Men det hjelper på at det har kommet ett hav av snø, julefilmer på tv, juletrefest i barnehagen og julefest for oss voksne.




Nå er vi halvveis til julaften så da er det på tide å finne frem julepynten. Det er like spennende hvert år å se hvor mye av julepynten som har overlevd turen opp og ned fra loftet. Wish me luck..

Have a nice one!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...