søndag 15. desember 2013

La fasaden falle...

I dag er DEN dagen. Dagen alt er dritt.. Humøret er på bånn, helsa på bånn, ungene hører ikke, gubben er på jobb, rotet flyter, bikkja bjeffer i ett sett, været er dårlig osv osv... Fader assa at det går ann.. Ingen jule idyll i det blå huset i dag med andre ord.
De helvettes bihulene mine dreper både hode, ansikt og humøret. Det hjelper heller ikke på at vesla har vært i det vrange humøret i dag, så etter x-antall turer på rommet sitter jeg nå å er både sint og lei meg. Men konsekvent skal man ikke si jeg ikke er. 
Lian har vært uheldig å skadet seg idag, som har resultert i mye gråt og fang-sitting. Da har vi kanskje lært at julepynt ikke er lurt å leke med eller? Stakkars liten har knust en slik snøkule og kuttet seg litt opp på fingrene. Sånn glasskår kutt er jo kjempe vondt! Ett under at han ikke tråkket oppi det hele egentlig. Blåse på og blåse på og blåse på og blåse på.....
Dagen har gått sååååå treigt og vært så deprimerende... "En ulykke kommer sjeldent alene?" Er det ikke det dem sier? Det ble ihvertfall ikke den dagen jeg hadde planlagt med pepperkakebaking osv..
God Jul a!
Vel vi får håpe det bli "likar imarrå"....



Selv om dagen i dag har vært fylt med plaster, blod, kjefting og tårer så var dagen i går veldig fin da.
Siden den ikke fullt så perfekte mor klarte å glemme igjen dressen i barnehagen så har det ikke blitt noen form for ute lek denne helgen. Men lørdagen gikk til forskjellige inne prosjekter som juleverksted, julefilmer og besøk av onkel elektriker.
Linnea hoppet av glede da hun endelig fikk strøm på rommet sitt : "Mamma jeg kan se på tv OG ha på lys, SAMTIDIG!" Små barn, store gleder :)
Jeg satt med lim, pensel, saks og symaskin til kl 01.00 Resultatet ble kremmerhus til juletreet, vimpel-rekke, kubbelys med decopage og Julesokker som takk for hjelpen gave :)



Nå er jeg lei av å være sur som en sokk ! Kanskje litt endorfiner gjør susen? Corflakes Godteri do your magic. Sjokkis here I come !

Have a nice one!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...